זה קורה מתישהו במהלך הדרך העסקית של בוני אתרים: מגיעים לצומת גדילה.
איך יודעים שמגיעים לשם? יש שתי תחושות סותרות: מצד אחד – אני מרגישה שההשקעה שלי מניבה פירות. מכירים אותי, יש לי מלא פניות, מלא אנשים רוצים לעבוד איתי, יש מלא פרויקטים. נחת.
אך מצד שני – אני קורסת תחת העומס. משהו כאן צריך להשתנות.
ערוצי הגדילה
כשאנחנו נמצאים בצומת הגדילה עומדת בפנינו בחירה משמעותית: לאיזה ערוץ גדילה לפנות.
יש בפנינו שני ערוצי גדילה:
ערוץ ההתרחבות
אפשרות אחת זה להתרחב מבחינת כח אדם ומבחינת ייעול תהליכי ניהול בעסק.
היתרון בערוץ הזה זה שתמשיכי לקבל הרבה פרויקטים, וגם הסיפוק שיהיה לך כשתצליחי לנהל את המערכת המסועפת הזאת.
החיסרון הוא שהרבה אנרגיה שלך תלך לניהול אנשים במקום לדבר האמיתי. אני קוראת לזה בריחת אנרגיה.
למי הערוץ הזה מתאים? לאנשים שחזקים בניהול תהליכים.
למי הערוץ הזה פחות מתאים? לאנשים אמנותיים, שניהול תהליכים זה הצד הפחות חזק שלהם.
ערוץ הפרימיום
הערוץ השני הוא ערוץ הפרימיום. לחדד את הבידול (אם הוא כבר מחודד – נהדר!), להעלות מחירים ולהיות סוכנות פרימיום. עם מחירים גבוהים בהרבה מהממוצע אבל עם תוצר מטורף. יגיעו פחות לקוחות אבל מי שיגיע יהיה כיף חיים.
היתרון: פחות אנשים לנהל, פחות בריחת אנרגיה, יותר אפשרות להתמקד בדבר האמיתי.
החיסרון: זה מפחיד.
למי הערוץ הזה מתאים? לאנשים שמביאים משהו מיוחד, ויודעים את זה.
מתי הערוץ הזה פחות מתאים? כשריבוי הפניות והעבודות הוא לא בגלל שאתה מביא משהו מיוחד אלא בגלל שיש לך המון קשרים או המון שיווק.
איך בוחרים ערוץ גדילה?
אני אישית, כשהייתי בצומת הזאת לפני כמה שנים – בחרתי בערוץ הראשון. הקמתי חברה לבניית אתרים וגדלנו במהירות. זה היה כיף וסיפוק אדיר אבל בשלב מסוים הרגשתי שיצרתי מפלצת ועכשיו אני עסוקה בלהאכיל אותה.
היום אני מלווה בוני אתרים (מכרתי את החברה) ואני פוגשת מידי פעם את צומת הגדילה הזאת. ומנסה לבדוק איתם איזה מהערוצים נכון להם יותר.
אין ערוץ אחד שנכון יותר מהשני באופן מוחלט. יש התאמה אישית.
אגב, אפשר בהתחלה לשלב את שני הערוצים במקביל, עד שרואים איזה מתאים לנו יותר.