קובץ תבנית
הצעת מחיר להקמת אתר
בפעם הראשונה מאז שהתחלתי את פרויקט Active Mode – לראשונה אני מציעה את קובץ הצעת המחיר שלי, כתבנית לשימוש בוני אתרים.
מדובר בהצעת מחיר שבניתי במשך שנים ארוכות בהן הייתי בונת אתרים (ומנהלת חברה לבניית אתרים), שלחתי איתה באיזור 1,000 הצעות מחיר לפרויקטים שונים, וסגרתי איתה מאות עסקאות בהיקף כולל של מליוני שקלים. והיא לא היתה סטטית – כל הזמן שכללתי אותה עוד ועוד, בעקבות דברים שהבנתי במהלך העבודה על הפרויקטים.
וגם היום, כשאני כבר לא בונה אתרים בעצמי אבל אני עובדת המון עם בוני אתרים – במועדון שלי, בסדנאות וב"סביבת פיתוח" – אני ממשיכה לשכלל אותה ולהיטיב אותה.
ועכשיו החלטתי להפוך אותה לתבנית ולהציע אותה לבוני אתרים לשימושם האישי.
וזה עוד לא הכל: המחיר כולל גם סדנה דיגיטלית מעולה שמסבירה לעומק את כל היבטי הצעת המחיר ואיך לכתוב אותה כך שנוכל להתחיל פרויקט בשלווה.
וגם: אפשר להוסיף עוד 125 ש"ח ולקבל ממני משוב אישי בזום על קובץ הצעת המחיר שלכם, אחרי שתעבדו עליה לפי התבנית והסדנה.
למה אני חושבת שזו הצעת מחיר מעולה?
- היא מגדירה את הפרויקט ותוחמת אותו בצורה מאד מפורטת ומדויקת, כך שבזמן ביצוע הפרויקט עצמו לא יעלו עוד דרישות שיגרמו לעבודה להתארך ולהסתבך, ולבונה האתרים להפסיד על הפרויקט.
- היא מקיפה וקפדנית, ולא פוסחת על שום סיטואציה פוטנציאלית שעלולה לקרות במהלך הפרויקט.
- ועם זאת - היא גם נעימה וחיובית. היא לא נראית כמו מסמך משפטי דרקוני, מפחיד ועמוס סעיפי כסת"ח, כך שהיא לא מרתיעה את הלקוח הפוטנציאלי מהעיסקה.
- היא כתובה טוב, בהירה, ברורה, נעימה, ויוצרת תחושה של אמון.
- היא מתאימה לאתרים קטנים עד גדולים, עם מכירות ובלי.
- היא מכילה את הסעיפים הנכונים, מכילה את ההסתייגויות הנכונות, מתייחסת גם למה שלא כלול בעבודה ומכסה אותנו מבחינה עסקית ומשפטית.
- היא מתייחסת לכל היבטי הפרויקט:
- התחלת ההצעה
- תכולת האתר
- העבודה כוללת
- השירות החודשי
- אחריות
- המחיר
- לוח הזמנים
- לוח התשלומים
- SLA
- הערות והסתייגויות (חשוב מאד מאד!)
- הערות משפטיות
- אישור הלקוח
סיטואציות לדוגמא שהצעת המחיר מתייחסת אליהן:
- איך לחלק את לוח התשלומים בצורה מאוזנת?
- מה לציין בלוח התשלומים כך שלא ייצא מצב בו נמסור את העבודה לפני שקיבלנו את מלוא התשלום?
- איך להגן על עצמנו מפני מצב בו הלקוח מתעכב במתן חלקו בתהליך העבודה?
- איך לייצר סנקציה (עדינה אך חזקה) מול לקוח שמעכב את הקמת האתר?
- איך לנסח את תכולת האתר, כך שבמידה והלקוח יטען במהלך העבודה שאנחנו צריכים לספק לו דברים נוספים - הצעת המחיר תוכיח שלא?
- מה לכתוב כדי שאם לא יהיה את כל התוכן בסיום הקמת האתר, עדיין נוכל לסיים את המחויבות שלנו מול הלקוח?
איך משתמשים בתבנית?
קודם כל, היא מגיעה בפורמט גוגל דוק, עם טקסט חי שניתן להעתיק ולערוך בקלות.
שנית, חשוב מאד: אני לא מאפשרת להשתמש בה as is, בדיוק כמו שהיא. כלומר רק להחליף את הלוגו וגמרנו. לא.
אפשר להשתמש בה בשתי צורות:
- אפשרות ראשונה: להפוך אותה להצעת המחיר שלכם, אבל לעבור עליה בעיון ועל כל סעיף לעשות שיקול דעת: אם הוא מתאים לי, אם אני רוצה לשנות משהו (ולשנות בהתאם), או אולי בכלל אני רוצה למחוק אותו. כך שהתוצר הסופי יהיה מסמך שהאישיות שלכם מתבטאת בו. (זה מתאים לבונה אתרים שנמצאים בתחילת הדרך ועדיין אין לו הצעת מחיר שהוא מרוצה ממנה)
- אפשרות שניה: לעבור עליה ולהעתיק מתוכה רעיונות, סעיפים וניסוחים שאתם אוהבים – אל הצעת המחיר שלכם. לקחת ממנה השראה. (זה מתאים למי שכבר יש לו הצעת מחיר שהוא מרוצה ממנה ורץ איתה, אבל רוצה שיפורים)
מה הקטע של הסדנה הדיגיטלית הנלווית?
זו סדנה בת שעתיים ועשרים דקות, בה אני מסבירה לעומק על כל סעיף וסעיף בהצעת המחיר, מה השיקולים סביבו, מה חשוב לבטא בו וכו'. ויש שם גם שאלות מהמשתתפים שתורמים המון.
לסדנה יש ערך גם בלי קשר לתבנית שלי.
נקודות לדוגמא מהסדנה:
- איך לכתוב הסתייגויות בהצעת המחיר אך בלי "להפחיד" את הלקוח
- באלו ביטויים להתנסח בהצעת המחיר כדי שהיא תהיה נעימה וחיובית אך בד בבד גם תגן עלינו
- איך לבטא בהצעת המחיר את האופי היחודי של כל אחד ואחד מאיתנו
ואם אני רוצה לקבל גם משוב?
למי שרוצה לקחת את זה עוד צעד קדימה – אני מציעה גם חצי שעה בזום איתי.
אחרי שעבדתם על הצעת המחיר שלכם לפי הקובץ והסדנה – אנחנו קובעים פגישה, יושבים יחד ומשפצים את ההצעה שלכם עוד קצת, עד שזה נהיה פרפקט מושלם.
הקובץ + הסדנה + המשוב עולים יחד 550 ש"ח.
התשובה היא... כן!
אז לכל השואלים – התשובה היא כן.
יש קובץ הצעת מחיר מוכן, והוא מעולה ואיכותי, והוא מגיע יחד עם סדנה מפורטת, והוא במבצע חגיגי לכבוד כניסת השנה החדשה, 2023. תיהנו :)