שאלת מיליון הדולר:
איך מתמחרים אתר ללקוח?
!Let's price
סדנת תמחור בניית אתרים
בשיטת הנקודות
- סדנה דיגיטלית - לצפיה בזמנך החופשי
300 ₪
בסיום הסדנה נושא התמחור יהיה לך קל, כיף, מהיר וחשוב לא פחות - בטוח.
מהי שיטת הנקודות?
שיטת הנקודות מציעה לבוני אתרים כלי פשוט ועוצמתי לתמחור פרויקטים.
הכלי הוא סוג של מחולל מחירים: מזינים נתונים על הפרויקט > עושים פיין טיונינג > מקבלים את המחיר.
מה שמגניב במחולל הזה הוא שלא כל בוני האתרים יקבלו את אותו מחיר על אותו פרויקט – כי כל אחד מגדיר מראש את הרמה האינדיבידואלית שלו, והמחיר מתקבל בהתאם.
חסל סדר הערכת שעות מסורבלת בכל פעם שמתמחרים אתר, חסל סדר "מחירים מהבטן" וחסל סדר שאלות נואשות בקבוצות לבוני אתרים.
שיטת הנקודות היא כלי משנה חיים עבור בוני אתרים. משנה חיים גם ברמה הפרקטית – תהליכי תמחור הופכים להיות מהירים וקלים, וגם ברמה האנרגטית – הסטרס סביב נושא התמחור משתחרר ואפילו נעלם.
והבשורה הטובה – אפשר ללמוד את זה בסדנה של שעתיים, שבמהלכה נתאמן ונריץ סימולציות ובסופה גם תקבלו קובץ עבודה ליישום מיידי.
למה שיטת הנקודות מעולה לבוני אתרים?
- חוסכת זמן - הזמן שנדרש לתמחור פרויקט יתקצר משמעותית
- מדויקת - מביאה בחשבון את כל מרכיבי פרויקט הקמת אתר, הקבועים והמשתנים
- קלה, פשוטה וברורה - ברגע שנחשפים לשיטה ומתנסים בה פעם אחת, קל מאד להשתמש בה באופן שוטף
- תהליך התמחור הופך להיות כייפי וקליל
- מתאימה לכל גודל של פרויקט - מאתרים קטנים מאד ועד לאתרים גדולים או מורכבים
- אנושית - מביאה בחשבון גם את השיקולים הרגשיים שיש לנו סביב כסף, בנוסף לחישובים הטכניים
- מכניסה עקביות ושיטתיות במחירים - לא צריך להמציא את הגלגל מחדש בכל פעם
- נותנת לך ביטחון במחירים שלך - בגלל הידיעה שהם מעוגנים בבסיס יציב
- מורידה לחץ מתגובת הלקוח על המחיר
- שומרת שלא נשכח לתמחר שום מרכיב בפרויקט
- עוזרת לך להעלות מחירים בצורה מדורגת ובשליטה, בהתאם להתקדמות שלך, הוותק, הניסיון והמוניטין
- גמישה ולא מקובעת - אפשר להתאים את הכלי למאפיינים הייחודיים שלך כבונה אתרים
- עושה סדר - התמחורים של כל הצעות המחיר שנתת מרוכזים במקום אחד ובאותו פורמט
- תורמת להפקת לקחים - אפשר לשחזר את תהליך התמחור של כל פרויקט מהעבר ולהסיק מה לשמר ומה לשפר
- מפנה לך אנרגיה לדבר שבשבילו נכנסת למקצוע הזה ותכל'ס עושה אותו הכי טוב בעולם - לבנות אתרים :)
למה הסדנה מיועדת רק לבוני אתרים?
כי מחולל המחירים בשיטת הנקודות:
כולל את השלבים הספציפיים של תהליך הקמת אתר (אפיון, עיצוב, בנייה, רספונסיביות, נגישות, QA, כתיבת תוכן, הזנת תוכן וכו')
כולל את המרכיבים הספציפיים של אתרים (דפים מסוגים שונים ובנפח משתנה מאתר לאתר, תפריטים, התקנה והגדרות כלליות, התקנה והגדרת תוספים, חיבור למערכות חיצוניות, הפניות 301 ועוד)
מותאם לאתגרים הייחודיים שיש בתחום הזה
מותאם לסטנדרטים העכשוויים של תעשיית בניית האתרים
לכן הסדנה מיועדת רק לבוני אתרים ואינה מתאימה לבעלי עסקים מתחומים אחרים.
איך נוצרה שיטת הנקודות?
מאז שנת 2009 הוצאתי מאות הצעות מחיר לבניית אתרים, ובכל פעם הייתי צריכה לשבור את הראש בעניין התמחור. בקבוצות של בוני אתרים התשובה הרווחת לשאלה: "איך לתמחר אתר ללקוח?", היא "תעריכי כמה שעות זה ייקח לך ותכפילי במחיר שאת רוצה להרוויח לשעה". אבל איך אפשר לדעת מראש כמה שעות אצטרך להשקיע בפרויקט?…
ככל שסיימתי יותר פרויקטים וצברתי יותר ניסיון הבנתי שאין לי באמת דרך לדעת מראש מה תהיה כמות השעות שאשקיע בכל פרויקט וששיטת התמחור לפי שעות משוערות פשוט לא עובדת. לאט לאט התפתחה אצלי ההבנה שתמחור לא צריך להיות לפי שעות אלא לפי "יחידות אנרגיה". בום. פיצוח!
לקחתי את המרכיבים הקבועים והמשתנים של הפרויקט, הכנסתי אותם לאקסל, קבעתי להם ערך לפי נקודות – וזהו, בגדול. פעולת התמחור מעולם לא הייתה קלה יותר. כך הפסקתי עם "מחירי ניחוש" ועם הצעות מחיר שלא תאמו את ההשקעה בפועל.
עם הזמן פיתחתי עוד את השיטה ושכללתי אותה. וכשלימדתי אחרים להשתמש בה (בהתחלה חברות ולאחר מכן בסדנה) – שימח אותי מאד לגלות שלא רק שהם הגיבו בהתלהבות – הם גם לקחו את הכלי והתאימו אותו לעצמם, לאופי המקצועי והאישי שלהם כבוני אתרים. וזה בכלל היה מושלם מבחינתי, הרי אין טעם שלכל בוני האתרים יהיו מחירים זהים.