קורס אפיון אתרים

קורס אפיון וחוויית משתמש (UX) ייעודי לאתרים, שמכשיר מאפיינים בעלי יכולת להוביל תהליכי אפיון של אתרים – כולל גדולים, מורכבים ומאתגרים – בגישת אפיון אתר מוכוון צמיחה ארגונית.

רגע, קורס אפיון ו-UX ייעודי לאתרים?

כן, בדיוק ככה. לא נעסוק בו באפליקציות, מוצרים דיגיטליים או מערכות מורכבות אלא רק באתרים, ומוזמנים אליו אנשים שמפעמת בליבם אהבה לעולם האתרים (יש כזה דבר, אני יודעת מניסיון…), ותשוקה עזה לקסם הקרוי אפיון (כן, יש גם כזה דבר!).

בקורס נלמד תהליכי עבודה מקצועיים ליצירת אפיון אתר, נאמץ עקרונות של חשיבה אפיונית ו-UX ונפצח את האתגרים שיש בסוגים שונים של אתרים. הקורס ישלב לימוד עם תרגול, ליווי פרטני, ופרויקט אפיון אמיתי – כך שלאחריו תהיו הכי מוכנים להשתלב בתעשיה הנפלאה הזאת. 

מי בא לאפיין איתי?

המחיר: 2,650 ₪

מה נלמד בקורס?

עקרונות העל באפיון

  • עקרונות חוויית משתמש – UX
  • ההסכם הבלתי כתוב בין האתר לגולש
  • עיקרון שטחי הנדל"ן
  • מצבים מנטליים משתנים של גולשים
  • כלים ויזואליים לביטוי היררכיה
  • הנעה חכמה לפעולה (הרבה מעבר ל"השאר פרטים עכשיו")
  • ריבוי נתיבי ניווט
  • קונבנציות – שמרנות באפיון VS פריצת מוסכמות
  • זיהוי דפי המפתח באתר והטיפול בהם
  • אפיון מוכוון מובייל
  • שיקולים נוספים באפיון אתר – עסקיים, תקציב, SEO, נגישות, מהירות טעינה, קלות פיתוח, שיווק דיגיטלי ועוד

צעד אחר צעד ליצירת אפיון

  • תהליך אפיון נכון
  • מחקר
  • מיפוי עשיה
  • ארכיטקטורת מידע ותכנון ניווט
  • אפיון תכולת אתר (נתייחס גם לאפיון פונקציונלי)
  • סקיצות wireframes
  • הגשת האפיון המוכן
  • התפקיד שלנו בסיום האפיון (העברת המקל, ליווי ו-QA)
  • עבודה מול הלקוח
  • פוליטיקה ארגונית ואפיון
  • אפיון שינויים באתר קיים
  • אם יעלה צורך מהקבוצה – נקדיש שיעור להכרת תוכנת פיגמה

מבט מאקרו על אפיון

  • איך לגשת לאפיון אתר – באופן כללי, ולפי סוג הפרויקט
  • אתגרים אפיוניים שונים לפי סוג הפרויקט – אתרי ארגונים גדולים / מיזמים / עסקים קטנים אך מורכבים
  • לפצח את האפיון – מה זה אומר
  • איך אפיון האתר משתלב בתהליכים נוספים שהארגון עובר
  • גישת "אפיון מוכוון צמיחה"

בדרך להשתלבות בתעשיה

  • איך לבנות ולתמחר מוצרי אפיון אתרים – כמוצר עצמאי או כחלק מחבילה שכוללת שירותים נוספים (למשל: הקמת האתר כולו, אבל לא רק)
  • איך לשווק ולמכור שירותי אפיון אתרים
  • עבודה אישית עם כל משתתפ/ת על בניית מוצרי האפיון שמתאימים לך ומשתלבים עם יתר הדברים שאת/ה עושה או רוצה לעשות

הקורס כולל

  • מפגשי לימוד – 8 מפגשי זום בני שעה וחצי, בכל מפגש: לימוד + הנחיית תרגיל.
  • מפגשי תרגול – 5 מפגשי זום בני שעה וחצי. בכל מפגש: משוב פרטני, ניתוח והתייעצות על התרגילים, וליווי ביצוע הפרויקט.
  • פרויקט אפיון אישי – פירוט בהמשך הדף, עוד שניה ממש…
  • מפגש הצגת פרויקטים – בן שעתיים
  • מפגש סיכום – מפגש פרונטלי בן שעתיים, באיזור המרכז
  • קבוצת ווטסאפ סגורה – להתייעצויות ושיתופים
  • הכל מוקלט – ההקלטות זמינות עד חודשיים לאחר סיום הקורס (אבל תבואו למפגשים בלייב)

פרויקט אפיון אישי

כל משתתפ/ת יבצע אפיון לאתר אמיתי. על הפרויקט תבצעו את כל שלבי האפיון, מהמחקר ועד להגשה. בליווי אישי שלי ובשיתוף עם הקבוצה כולה. הפרויקט הזה יהיה השלד של תיק העבודות שלכם כמאפייני אתרים (ואתם הולכים להיות מאד גאים בו!).

בסיום הקורס נעשה מפגש הצגת פרויקטים חגיגי – בו כל משתתפ/ת יעשה פרזנטציה בת 10 דקות לפרויקט שלו. מפגש הצגת הפרויקטים יהיה כנראה פתוח ואזמין אליו אנשי מקצוע מהתחום ומתעניינים.

ימים ושעות

מפגשי לימוד

8 מפגשים, ימי ראשון, 9:30-11:00

23.04, 30.04, 07.05, 14.05, 21.05, 28.05, 04.06, 11.06

 

מפגשי תרגול

5 מפגשים, ימי רביעי, 9:30-11:00

03.05, 10.05, 17.05, 24.05, 07.06

 

מפגשים נוספים

מפגש הצגת פרויקטים – מועד ייקבע בהמשך.

מפגש סיכום  – מועד ייקבע בהמשך.

השתתפות בפגישות אפיון שלי עם לקוחות – שיבוץ במהלך הקורס.

הערה: יתכנו שינויים קלים במועדי המפגשים.

ויש גם בונוס :)

השתתפות בפגישת אפיון שלי עם לקוחות.

פגישה בה תקחו חלק בתהליך אפיון אמיתי וחי, תראו את הדינמיקה, הדילמות, את תהליך העבודה, את האילוצים ואת הפתרונות.

  • בכל פגישה 2 אנשים
  • השיבוץ לפגישות יהיה במהלך הקורס
  • הפגישות לא מוקלטות – זה רק בלייב
  • תלוי בהסכמת הלקוחות
  • אם יתאפשר ויתאים – יתכן שנרחיב ליותר מפגישה אחת

למי הקורס מתאים?

לאנשים שיש להם רקע בעולם האתרים והדיגיטל, ותהליכי אפיון אתרים מסקרנים ומדליקים אותם והם רוצים לדעת לעשות את זה כמו שצריך. למשל:

אנשים שמדליק אותם לסדר מחדש מבני תוכן; לקבץ, לפרק ולהרכיב עד שמגיעים למבנה שיוצר בהירות; אנשים שאוהבים לנהל דיאלוג עם אנשים שלעולם לא תפגשו (הגולשים) אבל זה לא מונע מכם להכיר אותם בצורה אינטימית. 

ואם אתם מרגישים תשוקה לאפיון – זה בכלל מאצ' :)

מה עושים עם זה ביום שאחרי?

קודם כל – את/ה יוצא/ת עם יכולת מקצועית חדשה, שיש לה פוטנציאל אדיר. יכולת מקצועית שיכולה לפתוח לך דלתות לפרויקטים חדשים ולכיוונים מרתקים, יכולת ששווה הרבה מאד בתעשיית הדיגיטל.

ושנית – אפיון אתרים זה תחום בצמיחה עם המון פוטנציאל. ככל שתעשיית האינטרנט מתבגרת, מתמקצעת ומשתכללת – כך הולכת וגדלה המודעות בקרב בעלי ומנהלי אתרים לחשיבותו של תהליך אפיון איכותי לפני הקמת אתר.

בעלי אתרים רוצים להשקיע זמן וכסף באפיון איכותי. אני אפילו לא צריכה להסביר להם למה להשקיע כסף באפיון, הם מסבירים לי יותר טוב ממני :)

ומצד שני, אין מספיק היצע. רוב בוגרי קורסי ה-UX פונים לעבוד בתעשיית המוצר ולאפיין מוצרים דיגיטליים, וזירת אפיון האתרים נותרת די דלילה.

אז יש עבודה בזה? בטח, המון. השוק צמא למאפייני אתרים טובים. אגב, אני לא מבטיחה כלום, אבל לבוגרים הטובים של הקורס יהיו לי גם לקוחות להפנות – פרויקטי אפיון שמגיעים אלי ואני לא יכולה לקבל מסיבות שונות. זו לא הבטחה רשמית, אבל החלום שלי הוא שיהיו לי בוגרים מספיק טובים בשביל זה.

נעים להכיר, אני נטע :)

אני מאפיינת אתרים (או כמו שאני אוהבת להגיד: אני אדריכלית של אתרים). אני מאפיינת בעיקר אתרים עתירי תוכן, אבל גם עושה לפעמים אתרים קטנים, כאשר יש בהם אתגר אפיוני כלשהו.

למדתי אפיון וחוויית משתמש ב-2011 (בקורס הראשון שהיה בארץ!), והתאהבתי מיידית בקסם הזה. מאז עברתי כמה תחנות במסע המקצועי שלי, והאפיון היה נוכח בכולן: הייתי מאפיינת ומעצבת אתרים פרילנסרית; לאחר מכן הקמתי חברה לבניית אתרים (ווינסייט) בה הייתי עושה את אפיוני התכולה של הפרויקטים, וניהלתי את הצוות שלי שהמשיך תהליך האפיון; ובשנתיים האחרונות אני מספקת שירותי אפיון אתרים בלבד. רק אפיון, בלי ההמשך. למשל, בימים אלו אני עובדת על אפיון אתרים חדשים להסתדרות הרפואית, קידום פסיכומטרי, מדעטק מוזיאון המדע והטכנולוגיה, מכון צומת ועוד.

ומה אני אגיד לכם? בכל פרויקט אני מתאהבת מחדש. אפיון אתרים זה קסם, זו יצירה, זו שליחות, זו השפעה על העולם, זו הגשמה מטורפת, וזה עוד הרבה דברים טובים אבל בואו נשמור משהו לקורס ;)

שאלות?

יש המון דרישה.

דרך העבודה שלי כמאפיינת אתרים אני פוגשת את השוק ורואה את שינוי המגמה שקורה בו: אם עד לפני כמה שנים רוב הלקוחות חיפשו חבילת הקמת אתר שכוללת הכל, כולל אפיון שנעשה "על הדרך" – הרי שהיום הולכת וגדלה הדרישה לאפיון איכותי שאינו "על הדרך".

ולא רק כשמדובר באתרים גדולים – גם אתרים בינוניים, ואפילו אתרים קטנים אך שיש בהם אתגר אפיוני כלשהו – יותר ויותר מחפשים אפיון מקצועי, ומוכנים לשלם את המחיר הנדרש כדי לקבל אותו.
והנה ההזדמנות: המודעות הגבוהה שיש בתעשיה לצורך באפיון איכותי של אתרים – פוגשת חסר באנשי מקצוע מתאימים. כי בוגרי הקורסים הקלאסיים לאפיון וחוויית משתמש מכוונים בעיקר לתעשיית המוצר, וכך נשאר חור במענה לאפיון אתרים.

בקיצור – כן. יש ביקוש ויש צורך לעוד מאפייני אתרים טובים, יש דרישה ויש שוק גדול, ויש מקום למוצרי אפיון שונים ומגוונים – כחלק מחבילות או כמוצר עצמאי.

נדבר גם על היום שאחרי הקורס: מה אתם הולכים לעשות עם זה? החלק הזה יהיה אישי עם כל משתתף, לפי הפוזיציה המקצועית בה הוא נמצא, ולפיה אסייע לו לתכנן את המימוש המקצועי שהוא הולך לעשות עם הידע המקצועי שרכש.

ולאלו שירצו להציע שירותי אפיון עצמאיים – כמוני – נבנה יחד חבילות אפיון ונדבר על שיווק ועל חשיפה. אני מאד בעד שיהיו בתעשיה עוד מאפיינים, השוק צמא להם.

אגב, אני לא מבטיחה כלום, אבל לבוגרים הטובים של הקורס יהיו לי גם לקוחות להפנות – פרויקטי אפיון שמגיעים אלי ואני לא יכולה לקבל מסיבות שונות. זו לא הבטחה רשמית ואל תירשמו בשביל זה, אבל החלום שלי הוא שיהיו לי בוגרים מספיק טובים בשביל זה.

לא חובה להיות בונה אתרים, אבל כן צריך להכיר את העולם הזה.

יש המון קורסים שעוסקים באפיון וחוויית משתמש (אני יודעת – למדתי בטוב ביותר מביניהם!), אבל הם עוסקים בעיקר במוצרים דיגיטליים, אפליקציות ומערכות מורכבות, והרבה פחות באתרים. כלומר למי שרוצה לעסוק רק באפיון אתרים, יש שם המון ידע שהוא אמנם מרתק, אך מיותר מבחינה מקצועית.

ואילו הקורס שלי מתמקד רק באתרים, ומכוון להכשיר מאפיינים ספציפית לאתרים.

למעשה זהו הקורס הראשון בארץ שייעודי לאפיון אתרים. 

נדבר על דפי המפתח והתהליכים המרכזיים באתרי חנות, אבל המיקוד בקורס לא יהיה על שיפור אחוזי המרה ומכירות.

נדבר עליהם. אגב, נדבר גם על ההתנגשות שקורית הרבה פעמים בין דפי נחיתה לאתר של אותו ארגון עצמו, נבין מאיפה היא נובעת ומה תפקידנו בצומת הזאת.

נזכיר אותם, אבל לא נלמד אותם. את פיגמה קל מאד ללמוד לבד, ואני מעדיפה להשקיע את הזמן בביסוס חשיבה אפיונית, בטכניקות ותהליכי אפיון נכונים. אבל אם תהיה דרישה מהמשתתפים – נעשה מפגש על פיגמה. 
מה שכן – נדבר על איך מגישים אפיון בצורה נכונה ועל התפקיד שלנו אחרי סיום האפיון. 
 

כי אני רוצה להשקיע בליווי אישי :)

אפשר לבטל ולקבל החזר מלא עד 09.04 (שבוע לפני תחילת הקורס).

כל המפגשים מוקלטים ואפשר להשלים אותם אם הפסדתם.

כמו כן אתאם סשן השלמה למי שהפסיד מפגש תרגול.

הרבה יותר מפורט ומעמיק, הרבה יותר תרגילים, ובעיקר – ליווי אישי ופרטני עם כל משתתפ/ת.

קורס אפיון אתרים

המחיר: 2,650 ₪