סדנת
!Kick Off
התנעת פרויקט בניית אתר
כלי עוצמתי להבטחת הצלחה של פרויקט בניית אתר.
בנקודת הזמן שבין תשלום המקדמה ע"י הלקוח לבין התחלת העבודה על האתר, יש לנו חלון הזדמנות יקר מפז לבצע הליך התנעה קצר שהאפקטיביות שלו אדירה. התנעה נכונה מונעת קשיים רבים מול הלקוח במהלך העבודה על האתר, ומעלה את מידת ההצלחה של הקמת האתר בעשרות אחוזים.
בעולם המקצועי של ניהול פרויקטים, נעשה שימוש רחב בהתנעה ("קיק אוף") בתחילת פרויקטים, ופותחו מודלים שונים לעשות את זה. הגיע הזמן שגם אנחנו, בעולם בניית האתרים, נלמד לעבוד נכון עם הכלי החזק הזה, ונגדיל את ההצלחה של הפרויקטים שלנו.
מי צריך התנעה לפרויקט?!
למה לא להתחיל פשוט לעבוד?
הרי אנחנו כבר מכירים זה את זה משלב הצעת המחיר, וכבר דיברנו על כל פרטי הפרויקט ותיאמנו ציפיות?!
כי העצירה הקטנה הזאת עושה שינוי ענק.
קיום שיחה מתועדת על העבודה המשותפת שאנחנו עוד רגע מתחילים, דווקא בנקודת הזמן הזאת – עושה אפקט אדיר על הפרויקט.
מנסיוני האישי עם מאות אתרים שניהלתי את ההקמה שלהם – בפרויקטים שעשיתי בהם התנעה נכונה, לעומת אלו שלא, התוצאות היו פשוט וואו:
25%
יותר רווח בפרויקט
פרויקטים שבוצעה בהם התנעה נכונה רווחיים ב-25% יותר מפרויקטים ללא התנעה נכונה.
30%
פחות בעיות
30% מהבעיות בפרויקטי הקמת אתר יכולות להימנע אם מתבצעת התנעה נכונה לפרויקט!
20%
פחות זמן הקמה
התנעה נכונה פותרת מראש "מריחות" מעצבנות במהלך הקמת האתר.
מה נלמד בסדנה?
איך עושים את זה
- מתי בדיוק עושים את ההתנעה
- מבנה נכון של התנעה: שיחת טלפון/זום + מייל
- עקרונות לניהול נכון של שיחת התנעה
- מה צריך להיות במייל ההתנעה
- איך להפריד בין התנעה לבין התחלת העבודה, בלי ליצור עומס משימות
- על מה לא לדבר בהתנעה
מה יוצא לנו מזה
התנעה נכונה יוצרת מצב בו:
- הלקוח ואנחנו סגורים בדיוק על כל פרטי הפרויקט. אין מצב שכל אחד מאיתנו זוכר שסגרנו משהו קצת אחר (והנה חסכנו 50% מהבעיות העתידיות…)
- הלקוח יודע בדיוק מה נמצא תחת אחריותו, ומרגיש מחויב לתרום להצלחת הפרויקט.
- הלקוח חש בהירות, יודע בדיוק מה הולך לקרות וחש ביטחון מקצועי בנו.
- ללקוח אין ציפיות לא מעשיות, וכך מראש נמנעות אכזבות.
- התקשורת עם הלקוח במהלך הפרויקט מסודרת, ומנוהלת לפי העקרונות שלנו.
- אנחנו יוצרים גם עבור עצמנו סדר ובהירות בניהול הפרויקט.
תכל'ס
במהלך הסדנה כל בונה ובונת אתרים ייצרו לעצמם:
- נוסח למייל התנעה שמותאם לאופי הייחודי שלנו ושל העסק שלנו (אנחנו הרי לא רוצים שלכולנו יהיו מיילים זהים, כן?), ואל דאגה – נקבל תבנית והנחיה.
- נקודות לשיחת התנעה שמותאמת לנו (גם כאן נקבל תבנית להתחיל איתה)
- רשימה אישית של 3-5 כשלים שהיו לנו בפרויקטים מהשנה האחרונה, ומה אנחנו הולכים לשלב בהתנעה כדי למנוע אותם להבא.
- נעבור יחד על דוגמאות שאנשים שיכינו וניתן משוב.