מועדון חודשי לבוני אתרים
תמחור * הצעות מחיר * חוויית לקוח * גבולות * משברים * סל מוצרים * שיווק * הגדלת העסק * תכנון וניהול פרויקט
ניהול לו"ז * עבודה עם פרילנסרים * אפיון * רווחיות
המועדון היה פעיל מאוקטובר 2021 עד פברואר 2023 – 17 חודשים נפלאים, עם קבוצת בוני ובונות אתרים נהדרת, הקבוצה הכי טובה שיכולתי לאחל לעצמי.
המועדון הסתיים, אבל אני משאירה אותו באתר כי הוא יותר מידי חלק מהיצירה שלי מכדי להסיר אותו מכאן :)
כבוני אתרים אתם כבר בטח יודעים שגם אם נהיה אלופים בוורדפרס, מלכים באלמנטור, כוכבים עולים בעיצוב אתרים וקוסמי קוד – זה עדיין לא מבטיח לנו הצלחה גדולה במקצוע הזה.
יש עוד עולם שלם של ידע ויכולות שצריך לפתח כדי שנוכל להרוויח היטב מבניית אתרים, כדי לעבוד פחות קשה וכדי ליהנות מהדרך.
לעולם הזה אני קוראת "המסביב של בניית אתרים" – והוא כולל את ההתנהלות העסקית, התנהלות מול לקוחות, התמחור, תכנון הפרויקטים וההובלה שלהם ועוד.
ובנקודה הזאת בדיוק נכנס המועדון – לתת לכם מקום לפתח ולשכלל את היכולות האלו, ולהפוך לבוני אתרים (עוד יותר) מצליחים.
מה קורה במועדון?
בכל חודש נערכים שני מפגשים:
סדנה
מפגש מאסטר מיינד
סקירה, ניתוח מעמיק ומציאת פתרון לשני מקרים אמיתיים * תרגול בקבוצות
המפגשים נערכים בזום * בימי שלישי בבוקר * כל המפגשים מוקלטים
מסלולי המועדון
מסלול מה חדש
-
סדנה חודשית - לייב בזום
-
מפגש מאסטר-מיינד חודשי - לייב בזום
-
הקלטות המפגשים הנ"ל זמינות ל-10 ימים בלבד
-
חברות בקהילה סגורה (השוקקת דיונים!)
תשלום בהוראת קבע ללא תפיסת מסגרת
הרישום מהווה אישור לתקנון המועדון
למה אין רשימת סדנאות קרובות?
כי אני קובעת את נושא הסדנה רק שבועיים לפני שהיא
מתקיימת, מקסימום חודש. אין לי תוכניה סגורה מראש.
מה שבטוח - כל הסדנאות יהיו חדשות, ולא יחזרו על
הנושאים שכבר לימדתי.
מסלול הכל כלול
-
סדנה חודשית - לייב בזום
-
מפגש מאסטר-מיינד חודשי - לייב בזום
-
הקלטות המפגשים הנ"ל זמינות במשך כל תקופת החברות במועדון
-
חברות בקהילה סגורה (השוקקת דיונים!)
-
גישה להקלטות כל הסדנאות שנערכו מאז תחילת המועדון *
-
גישה להקלטות כל מפגשי המאסטר-מיינד שנערכו מאז תחילת המועדון
תשלום בהוראת קבע ללא תפיסת מסגרת
הרישום מהווה אישור לתקנון המועדון
לאחר 7 חודשים המחיר יורד למחיר מסלול "מה חדש"
* פירוט הסדנאות המוקלטות:
תמחור אתרים (בסיס + 2.0) * הצעת מחיר להקמת אתר * תהליך מכירת אתר
* אפיון תכולת אתר * התנעת פרויקט הקמת אתר * אפיון אתר (שני חלקים)
ניהול פרויקט הקמת אתר * חילוץ פרויקטים תקועים (שני חלקים)
שירות חודשי לאתרים * בונה/ת אתרים עם אופי * טופס 4 לאתרים
* עבודה עם פרילנסרים נוספים ושיתופי פעולה (שני חלקים) * הקמת אתר ללא תוכן
מוצרים בבניית אתרים
למה הקמתי
את המועדון?
היי, אני נטע.
אני חיה ונושמת את עולם בניית האתרים. אני חתומה על אתרים גדולים שסולקים המון כסף, אתרים שמחזיקים תנועה עצומה של גולשים, ועל ניהול מוצלח בזמן אמת של קרייססים משוגעים בתחום הזה.
במהלך השנים הבנתי שגם אם אהיה אלופה בוורדפרס, מלכה באלמנטור, כוכבת עולה בעיצוב אתרים וקוסמת קוד – זה עדיין לא מבטיח לי הצלחה גדולה במקצוע הזה. הבנתי שכדי להרוויח היטב מהאתרים שאני בונה וכדי לעבוד פחות קשה – אני צריכה להפוך למאסטרית בכל מה שקשור להתנהלות העסקית, התנהלות מול לקוחות, התמחור, תכנון הפרויקטים וההובלה שלהם ועוד.
התחלתי ללמוד לעומק את התחום הזה, תוך כדי שאני עושה התאמות לתחום של בניית אתרים. כל קושי שהיה לי מול לקוח, כל פעם שהפסדתי כסף על פרויקט, כל טעות שעשיתי בתמחור, תכנון או ניהול – לקחתי כשיעור וחשבתי מה אני משנה מכאן והלאה כדי שזה לא יקרה יותר. לאט לאט פיתחתי כלים ושיטות עבודה עוצמתיים בכל חלקי פרויקט הקמת אתר – תמחור, הצעות מחיר, חוויית לקוח, גבולות, משברים, סל מוצרים, שיווק, הגדלת העסק, תכנון וניהול פרויקט, ניהול לו"ז, עבודה עם פרילנסרים, אפיון, רווחיות ועוד.
גיבשתי מתודולוגיה שהביאה אותי למצב בו הידע, הכישרון והעבודה הקשה שלי בבניית אתרים מתורגמים להצלחה קבועה ומתגמלת, וחשוב לא פחות – לצד רוגע וביטחון.
ואת הידע הזה אני מעבירה הלאה, לבוני אתרים, בסדנאות (שהתקבלו בהתלהבות רבה) ובמועדון.
די, תמשיכו :)
אפרת
מיכל
טל
טלי
ליסה
אמיל
ירדן
אדיר
אביה
באלו נושאים עוסק המועדון?
תהליך המכירה – שיחה ראשונה, משא ומתן, שיחות קדם מכירה (Presale) ומעקב (Follow-up). הכל בהתייחסות ספציפית וייחודית לעולם בניית אתרים (אל דאגה – לא יהיו סיסמאות גנריות מעולם המכירות).
תמחור – שיטת הנקודות לתמחור אתרים, השיטה ששינתה את החיים לכל מי שבחר לאמץ אותה, שמאז שנולדה היא משתכללת ומתפתחת.
הצעות מחיר – הצעת המחיר היא מרכז הבקרה של הפרויקט. איך לכתוב הצעה שתכסה את כל התהליך, תגן עליך, תייצר תיאום ציפיות נכון בינך לבין הלקוח, ותקל את העבודה כשהפרויקט יתחיל.
חוויית הלקוח – איך ליצור חוויית לקוח טובה, בטוחה ומהנה לאורך הפרויקט. חוויה ש"יש פה על מי לסמוך". (דוגמאות: צ'קליסט מיילים על ציר הזמן של הפרויקט, עיקרון הוודאות, אינדיקטור סימני השאלה)
מערכת היחסים עם הלקוח – היא מתחילה עוד לפני שהוא הופך להיות לקוח שלנו, ומתי היא מסתיימת? יתכן שלעולם לא. אמנות ניהול מערכת היחסים היחודית הזאת, ואיך להיות הגורם המוביל בתוכה.
גבולות רבותיי, גבולות – עניין הגבולות הוא מרכזי ומשמעותי (וכואב…). שמירה על גבולות היא לא משהו שאפשר להפוך למיומנת בו אחרי שיעור אחד, אלא מצריכה אימון לאורך זמן. ומסיבה זו עניין הגבולות יעבור כחוט השני כמעט בכל הנושאים במועדון.
משברים מול לקוחות – איך נימנע מהם מראש, איך נזהה שנקלענו למשבר (כי לפעמים הוא יקרה למרות שניסינו בכל כוחנו להימנע ממנו), ואיך ננהל את המשבר תוך מיזעור הנזקים. בשילוב הרבה, הרבה קייס-סטאדיס.
חבילות המוצרים שלך – כדאי להציע רמות שונות של אתרים על מדף המוצרים שלך? איך לבנות אותן ולבדל ביניהן? איך לגבש אותן בצורה כזו שהן תומכות זו בזו? מתי להסיר מוצר מהמדף ומתי להוסיף חדש? בקיצור, איך לבנות את מדף המוצרים היחודי שלך.
איזה פרויקטים את *לא* לוקחת – גבולות זה לא רק ללקוחות :) איך לזהות את הפרויקטים שלא נכונים לך, להגדיר אותם ולהימנע מהם, ולמנף את זה לטובת העסק שלך.
איך להגדיל את העסק – מתי הזמן הנכון, מה הערוצים לגדול בתחום שלנו ואיך לעשות את זה נכון.
מיזמים – איך להשתמש בערוץ הנפלא הזה, שנגיש במיוחד לבוני אתרים, בהתאמה אישית אליך.
(כן, זו לא טעות… לא רק מזומנים צריכים לזרום לעסק באופן קבוע)
שיווק שיווק שיווק – מי אמר שאת בכלל צריכה שיווק? ואם כן, מי אמר שהוא חייב להיות 'קלאסי'? איך למצוא את השיווק הנכון לך ואיך ליישם אותו.
איך להשיג לקוחות שהם בול בשבילך – ולפני כן, איך לדעת ולהגדיר מיהם הלקוחות שהם בול בשבילך.
המאפיין הייחודי שלך – נכון, כולנו בוני ובונות אתרים, לכאורה כולנו מייצרים את אותם המוצרים. אבל עדיין יש מרחב גדול לכל אחד ואחת לפתח את הייחודיות שלו. איך למצוא את המאפיין הייחודי שלך ואיך להשתמש בו ככלי לבידול עסקי (וגם כאן, המון קייס-סטאדיס עם בוני אתרים ייחודיים ומובילים בתחומם).
ההבדל בין תכנון פרויקט לבין ניהול פרויקט – ואיך לעשות את שניהם נכון.
ניהול גאנט פרויקטים מרובים במקביל – בלי לפספס שום תאריך הגשה של סקיצה באף אחד מהם, ותוך מתן חוויית לקוח מעולה לכולם.
לעשות את החיים קלים יותר – או כמו שקוראים לזה בשפה מקצועית: ייעול תהליכים.
שיתופי פעולה בין פרילנסרים – מתי ועם מי, איך לנהל את זה נכון בינינו ואיך לנהל את זה מול הלקוח.
אמנם רשמית אפיון לא נחשב לחלק מה'מסביב' של בניית אתרים. אבל כיוון שאני מאוהבת עמוקות באפיון, אני מכניסה את הנושא הזה למועדון. לא נראה לי שמישהו במועדון יצטער על זה ;)
איך לאפיין נכון את האתרים שלנו * חשיבה אפיונית * ארכיטקטורת מידע * Wireframes * אפיון VS עיצוב * חוויית משתמש UX
תוכן שתוקע פרויקט – כמה אתרים בעולם 'תקועים' בגלל התוכן? אנחנו הולכים למגר את התופעה הזאת.
"הלקוח לא מאשר שום עיצוב" – אולי כי אנחנו לא מציגות לו את העיצוב בצורה נכונה? איך מציגים עיצוב ללקוח בצורה שתבטיח אישור מהיר.
תיקוני טרום-עליה-לאוויר – איך לנהל אותו כך שלא יימרח כמו מסטיק ולא יוציא לכולנו את הנשמה.
היום שאחרי החתונה – סליחה, העליה לאוויר. זהו רגע של שינוי פאזה במערכת היחסים – איך לתקשר ללקוח בצורה נכונה את המעבר ממצב 'הקמה' למצב 'שירות חודשי'.
ואלו רק דוגמאות. לא נשאיר שום תחנה לא מטופלת בתהליך הקמת האתר, עד שתהפכי למאסטרית בתחנות רגישות.
נגמר הסיפור עם פרויקטים הפסדיים! לא בבית ספרנו. גם לא פרויקטים ש"מכסים את עצמם". אנחנו הולכים למגר את התופעה.
מדידת רווחיות – איך מודדים פרויקט אם הוא רווחי או לא? מה המדד ואיך משתמשים בו בשוטף? (ואל תגידו לי לספור שעות עכשיו).
תכנון וניהול רווחיות – איך לתכנן פרויקטים ולנהל אותם כך שכל פרויקט יהיה רווחי. ובלי, חלילה, להתפשר על איכות ולא על שירותיות.
תהליך המכירה – שיחה ראשונה, משא ומתן, שיחות קדם מכירה (Presale) ומעקב (Follow-up). הכל בהתייחסות ספציפית וייחודית לעולם בניית אתרים (אל דאגה – לא יהיו סיסמאות גנריות מעולם המכירות).
תמחור – שיטת הנקודות לתמחור אתרים, השיטה ששינתה את החיים לכל מי שבחר לאמץ אותה, שמאז שנולדה היא משתכללת ומתפתחת.
הצעות מחיר – הצעת המחיר היא מרכז הבקרה של הפרויקט. איך לכתוב הצעה שתכסה את כל התהליך, תגן עליך, תייצר תיאום ציפיות נכון בינך לבין הלקוח, ותקל את העבודה כשהפרויקט יתחיל.
חוויית הלקוח – איך ליצור חוויית לקוח טובה, בטוחה ומהנה לאורך הפרויקט. חוויה ש"יש פה על מי לסמוך". (דוגמאות: צ'קליסט מיילים על ציר הזמן של הפרויקט, עיקרון הוודאות, אינדיקטור סימני השאלה)
מערכת היחסים עם הלקוח – היא מתחילה עוד לפני שהוא הופך להיות לקוח שלנו, ומתי היא מסתיימת? יתכן שלעולם לא. אמנות ניהול מערכת היחסים היחודית הזאת, ואיך להיות הגורם המוביל בתוכה.
גבולות רבותיי, גבולות – עניין הגבולות הוא מרכזי ומשמעותי (וכואב…). שמירה על גבולות היא לא משהו שאפשר להפוך למיומנת בו אחרי שיעור אחד, אלא מצריכה אימון לאורך זמן. ומסיבה זו עניין הגבולות יעבור כחוט השני כמעט בכל הנושאים במועדון.
משברים מול לקוחות – איך נימנע מהם מראש, איך נזהה שנקלענו למשבר (כי לפעמים הוא יקרה למרות שניסינו בכל כוחנו להימנע ממנו), ואיך ננהל את המשבר תוך מיזעור הנזקים. בשילוב הרבה, הרבה קייס-סטאדיס.
חבילות המוצרים שלך – כדאי להציע רמות שונות של אתרים על מדף המוצרים שלך? איך לבנות אותן ולבדל ביניהן? איך לגבש אותן בצורה כזו שהן תומכות זו בזו? מתי להסיר מוצר מהמדף ומתי להוסיף חדש? בקיצור, איך לבנות את מדף המוצרים היחודי שלך.
איזה פרויקטים את *לא* לוקחת – גבולות זה לא רק ללקוחות :) איך לזהות את הפרויקטים שלא נכונים לך, להגדיר אותם ולהימנע מהם, ולמנף את זה לטובת העסק שלך.
איך להגדיל את העסק – מתי הזמן הנכון, מה הערוצים לגדול בתחום שלנו ואיך לעשות את זה נכון.
מיזמים – איך להשתמש בערוץ הנפלא הזה, שנגיש במיוחד לבוני אתרים, בהתאמה אישית אליך.
(כן, זו לא טעות… לא רק מזומנים צריכים לזרום לעסק באופן קבוע)
שיווק שיווק שיווק – מי אמר שאת בכלל צריכה שיווק? ואם כן, מי אמר שהוא חייב להיות 'קלאסי'? איך למצוא את השיווק הנכון לך ואיך ליישם אותו.
איך להשיג לקוחות שהם בול בשבילך – ולפני כן, איך לדעת ולהגדיר מיהם הלקוחות שהם בול בשבילך.
המאפיין הייחודי שלך – נכון, כולנו בוני ובונות אתרים, לכאורה כולנו מייצרים את אותם המוצרים. אבל עדיין יש מרחב גדול לכל אחד ואחת לפתח את הייחודיות שלו. איך למצוא את המאפיין הייחודי שלך ואיך להשתמש בו ככלי לבידול עסקי (וגם כאן, המון קייס-סטאדיס עם בוני אתרים ייחודיים ומובילים בתחומם).
ההבדל בין תכנון פרויקט לבין ניהול פרויקט – ואיך לעשות את שניהם נכון.
ניהול גאנט פרויקטים מרובים במקביל – בלי לפספס שום תאריך הגשה של סקיצה באף אחד מהם, ותוך מתן חוויית לקוח מעולה לכולם.
לעשות את החיים קלים יותר – או כמו שקוראים לזה בשפה מקצועית: ייעול תהליכים.
שיתופי פעולה בין פרילנסרים – מתי ועם מי, איך לנהל את זה נכון בינינו ואיך לנהל את זה מול הלקוח.
אמנם רשמית אפיון לא נחשב לחלק מה'מסביב' של בניית אתרים. אבל כיוון שאני מאוהבת עמוקות באפיון, אני מכניסה את הנושא הזה למועדון. לא נראה לי שמישהו במועדון יצטער על זה ;)
איך לאפיין נכון את האתרים שלנו * חשיבה אפיונית * ארכיטקטורת מידע * Wireframes * אפיון VS עיצוב * חוויית משתמש UX
תוכן שתוקע פרויקט – כמה אתרים בעולם 'תקועים' בגלל התוכן? אנחנו הולכים למגר את התופעה הזאת.
"הלקוח לא מאשר שום עיצוב" – אולי כי אנחנו לא מציגות לו את העיצוב בצורה נכונה? איך מציגים עיצוב ללקוח בצורה שתבטיח אישור מהיר.
תיקוני טרום-עליה-לאוויר – איך לנהל אותו כך שלא יימרח כמו מסטיק ולא יוציא לכולנו את הנשמה.
היום שאחרי החתונה – סליחה, העליה לאוויר. זהו רגע של שינוי פאזה במערכת היחסים – איך לתקשר ללקוח בצורה נכונה את המעבר ממצב 'הקמה' למצב 'שירות חודשי'.
ואלו רק דוגמאות. לא נשאיר שום תחנה לא מטופלת בתהליך הקמת האתר, עד שתהפכי למאסטרית בתחנות רגישות.
נגמר הסיפור עם פרויקטים הפסדיים! לא בבית ספרנו. גם לא פרויקטים ש"מכסים את עצמם". אנחנו הולכים למגר את התופעה.
מדידת רווחיות – איך מודדים פרויקט אם הוא רווחי או לא? מה המדד ואיך משתמשים בו בשוטף? (ואל תגידו לי לספור שעות עכשיו).
תכנון וניהול רווחיות – איך לתכנן פרויקטים ולנהל אותם כך שכל פרויקט יהיה רווחי. ובלי, חלילה, להתפשר על איכות ולא על שירותיות.