טופס 4 לאתרים

יום אחד קמתי בבוקר ואמרתי: גם אני רוצה טופס 4!
למה רק בתחום הבניין יש טופס 4? אני רוצה גם!


מה זה טופס 4?

טופס 4, למי שלא מכיר, זה טופס רשמי שמאשר שאפשר להכנס לגור בבית חדש שהבניה שלו הסתיימה. כלומר, זה הטופס שחותם את המעבר מ"שלב הבניה" ל"שלב המגורים".
בטופס 4 יש צ'קליסט של המון נקודות שבוחנות את כשירות המבנה למגורים, חיבור לחשמל, טלפון, מים, כבלים ושאר התשתיות.
כל מי שהיה מעורב בתהליך בניה של בית או בניין יודע שהדרך לטופס 4 היא מתישה וסוחטת אנרגיות. "טופס 4" זה ממש לא ביטוי עם קונוטציה חיובית. לרוב הוא מלווה אפילו באנחה.
אבל מנקודת המבט שלי, כבונת אתרים, אני רואה בעצם קיומו של טופס 4 משהו חיובי מאד: יש הליך ברור שאומר: הבניה הסתיימה. פרויקט הבניה הארוך, המורכב, שמעורבים בו ספקים רבים – הסתיים. מעכשיו והלאה – זהו. דרכם המשותפת של הספק והלקוח, לפחות בכל הנוגע לפרויקט זה – הסתיימה.


ולמה אני כל כך מתפעלת מזה?

כי בתחום שבו אני עוסקת, בניית אתרים, אין טופס 4. כלומר אין משהו רשמי שמכריז שהפרויקט הסתיים. שאנחנו כבר לא במערכת יחסים של ספק-לקוח, לפחות לא בפרויקט הזה. ש ס י י מ נ ו .
וזה גורם למצב בו הרבה אתרי אינטרנט נמצאים במצב ביניים אפור כזה, שהם כבר בנויים ועומדים, אבל הלקוח עדיין לא רואה את האתר כסופי. הוא חוזר אל בונה האתר עם עוד ועוד בקשות, ובאיזשהו שלב בונה האתר אומר – רגע, כבר סיימנו. אין לי בעיה לעבוד איתך על סבב שיפורים, אבל פרויקט ההקמה הראשוני – הסתיים. ה ס ת י י ם.
ולפעמים הדעות חלוקות על העובדה הפשוטה הזאת, אם הפרויקט הסתיים או לא. וזה לא נעים לאף אחד מהצדדים.
ובדיוק בנקודה הזו הרגשתי שחסר לנו משהו שהוא כמו טופס 4 – מין "טקס מעבר" רשמי שמסמן את סיום ההקמה של הפרויקט.


אז הכנתי טופס 4.

הטופס 4 הראשון שלי היה צ'קליסט ארוך עם כל ה"פינישים" שצריכים להיות באתר לפני עליה לאוויר – פיקסלים, אנליטיקס, הפניות 301 (אם צריך), הגדרת קאש, בדיקת כל הטפסים, תעודת SSL, ועוד ועוד ועוד.
עם הזמן שכללתי את הטופס 4 הראשוני הזה, חילקתי את הנקודות בצ'קליסט לכותרות משנה, עשיתי ללקוחות היכרות עם הטופס – כי כמו בטופס 4 המקורי, לא רק הספק צריך להכיר את הטופס 4 אלא גם הלקוחות מכירים אותו היטב, והוספתי סביבו אלמנטים של "טקס מעבר" שיסמל את סיום תקופת ההקמה, יחד עם האחריות הכרוכה בה.


טופס 4 בהתאמה אישית

כשהתחלתי להדריך סוכנויות דיגיטל ובוני אתרים עצמאיים, עשינו לטופס 4 שלי התאמות, לפי האופי הייחודי של כל סוכנות וכל בונה אתרים. כי למזלנו, על תחום בניית האתרים אין עדיין רגולציה ממשלתית, אז לא לכולם צריך להיות טופס 4 אחיד. וטוב שכך. אבל מה שהיה לי חשוב מאד זה להדגיש שהטופס 4 לא יישאר רק לשימוש פנימי של הסוכנות או בונה האתרים, אלא גם הלקוח יכיר אותו, והכי חשוב – הוא ישמש ככלי לחתימה של סיום פרויקט.

כשהקמתי את מועדון Active Mode היה ברור שאכניס בו פרק על טופס 4 לאתרי אינטרנט. אני רוצה שלכל בונה אתרים יהיה טופס 4 משלו, שמתאים לצורך העבודה שלו ולמבנה הפרויקטים שלו, אבל מה שיהיה משותף לכולם יהיה שהם יקלו על סיום שלב ההקמה. הם ייצרו תיאום ציפיות סביב זה, ויקצרו את תהליך ההקמה.
ועוד משהו טוב שייצא מזה, זה שגם האתרים ירוויחו. כי טופס 4 שבוצע ברצינות מבטיח שלא נשכחה שום נקודה לפני עליה לאוויר.

עוד תכנים מעניינים בבלוג

אפיון אתר בלייב

קבלו הצצה לתהליך אפיון אתר אמיתי :) בסרטונים הבאים מתועד תהליך אפיון אתר שעשיתי עם שיר ויצמן, בונת אתרים ויוצרת תוכן, עבור הקמת אתר חדש

מסע התמחור שלי

בעשור שבו עסקתי בבניית אתרים עברתי דרך בתפיסה שלי את תמחור המוצרים שלי. אני רוצה לתאר כאן כמה תחנות שאני זוכרת מהדרך הזאת. התחנה הראשונה

ערוצי גדילה של בוני אתרים

זה קורה מתישהו במהלך הדרך העסקית של בוני אתרים: מגיעים לצומת גדילה. איך יודעים שמגיעים לשם? יש שתי תחושות סותרות: מצד אחד – אני מרגישה

שיחה ראשונה עם לקוח פוטנציאלי

ובכן, הלקוח הפוטנציאלי מתקשר אלינו בפעם הראשונה (או שאנחנו מתקשרים אליו בעקבות פניה שהוא השאיר לנו באתר).מה עושים בשיחה הזאת? דבר ראשון – לשמוע על